محمدجواد رامخو (پدر معنوی برند رونیکس؛ مرد اخلاق)
اطلاعات شناسنامه ای
تاریخ تولد: ۱۳۱۳/۰۴/۱۲
تاریخ وفات: ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
محل وفات:
محل دفن:
دلیل شهرت
صنعتگر
بنیانگذار برند رونیکسعلت وفات
کهولت سن
توضیحات و جزئیات بیشتر
او متولد 12 تیرماه سال 1313، در محله خراسان تهران بود. تحصیلاتش را در تهران گذراند و برای مدت کوتاهی به آلمان سفر کرد. پدر برادران رامخو، بعد از بازگشت از آلمان، کارگاه جمعوجوری راه انداخت و دستی بر آتش صنعت داشت.
از بزرگترین دستاوردهای شادروان حاج محمدجواد رامخو، اخلاقمداری و خوب خواستن برای دیگران بود که به اصلی جدا نشدنی از ارکان و ارزشهای شرکت رونیکس تبدیل شده است.
تمام کارمندان شرکت رونیکس از ابتدای تاسیس تا به امروز، خاطره مشابهی از حاج محمدجواد رامخو دارند؛ بزرگمردی مودب، خیرخواه، خوشسخن با لبخندی پدرانه که در ذهن همه ماندگار شده است.
«برای دیگران خوب بخواهید»؛ این جمله را تمام رونیکسیها بارها و بارها از زبان محمدرضا رامخو، مدیرعامل مجموعه رونیکس شنیدهاند. در حقیقت استراتژی اول و سنگ بنای رفتار سازمانی و اخلاقی مجموعه رونیکس، همین جمله است؛ جملهای که از پدر او به یادگار ماندهاست. به قول سعدی شیرازی:
«سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند»
ممکن است در ظاهر، بازار پر باشد از حساب و کتابهای اقتصادی، اما آنچه تا به امروز توانسته رونیکس را از دیگر برندها متمایز کند، رفتار سازمانی و اصول اخلاقی است که مجموعه از ابتدای تاسیس به آن وفادار مانده است؛ اصولی که به یادگار مانده از پدر معنوی خود یعنی حاج محمدجواد رامخو است.
از بزرگترین دستاوردهای شادروان حاج محمدجواد رامخو، اخلاقمداری و خوب خواستن برای دیگران بود که به اصلی جدا نشدنی از ارکان و ارزشهای شرکت رونیکس تبدیل شده است.
تمام کارمندان شرکت رونیکس از ابتدای تاسیس تا به امروز، خاطره مشابهی از حاج محمدجواد رامخو دارند؛ بزرگمردی مودب، خیرخواه، خوشسخن با لبخندی پدرانه که در ذهن همه ماندگار شده است.
«برای دیگران خوب بخواهید»؛ این جمله را تمام رونیکسیها بارها و بارها از زبان محمدرضا رامخو، مدیرعامل مجموعه رونیکس شنیدهاند. در حقیقت استراتژی اول و سنگ بنای رفتار سازمانی و اخلاقی مجموعه رونیکس، همین جمله است؛ جملهای که از پدر او به یادگار ماندهاست. به قول سعدی شیرازی:
«سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند»
ممکن است در ظاهر، بازار پر باشد از حساب و کتابهای اقتصادی، اما آنچه تا به امروز توانسته رونیکس را از دیگر برندها متمایز کند، رفتار سازمانی و اصول اخلاقی است که مجموعه از ابتدای تاسیس به آن وفادار مانده است؛ اصولی که به یادگار مانده از پدر معنوی خود یعنی حاج محمدجواد رامخو است.